woensdag 17 februari 2016

Review: Syneo 5 anti-transpirant


We hebben allemaal wel eens last van zweetplekken onder onze oksels, bijvoorbeeld nadat we gesport hebben. Heel normaal! Maar wanneer je hier elke dag last van hebt zonder echt actief te zijn kan dit heel vervelend zijn. Ik zweet zelf best wel erg en heb veel deodorants geprobeerd om het zweten te stoppen. Een aantal deodorants werkten in het begin best goed maar na een tijdje ging ik toch door de deodorant heen zweten. Toen ben ik op zoek gegaan naar een wat sterkere anti-transpirant en kwam ik syneo 5 tegen.

Syneo 5 is een hoogwerkzame deo antitranspirant die geschikt is voor de oksels, voeten en andere lichaamsdelen. Door de speciale samenstelling gaat hij tot en met 5 dagen een onaangename zweetlucht tegen. 

De ingrediëntenlijst is te vinden op de website van Syneo en geeft aan dat er het volgende in zit
Alcohol dent., Aqua, Aluminum Chloride, Aluminum Chlorohydrate, Glycerin, Propylene Glycol, Alcloxa, Saccharomyces Ferment, Dimethicone Copolyol, C.I. 42051
  • Alcohol wordt vaak gebruikt in deodorant en anti-transpirant en omdat het een bacteriedodende stof is. Hierdoor wordt de groei van bacteriën geremd zodat ze minder vieze geuren kunnen maken. Daarnaast remt het net als aluminiumzouten de zweetproductie. 
  • Aluminum Chloride, Aluminum Chlorohydrate en Alcloxa worden ook wel aluminiumzouten genoemd en zorgen ervoor dat de kleine bloedvaatjes in de huid samentrekken, zodat de afscheiding van vocht wordt geremd. Daarnaast verstoppen ze de zweetkliertjes in de huid zodat de huid minder zweet kan afgeven. 
  • Saccharomyces Ferment is een enzym afkomstig van gisten wat ammoniak (zweetlucht) gebruikt om aminozuren te maken.
  • Dimethicone Copolyol is een in water oplosbaar silicoon dat een laagje over je huid legt waardoor het de huid afsluit. Hierdoor wordt vocht/zweet binnen gehouden en blijft de oksel droog en glad. 

Je brengt de deodorant 's avonds voordat je gaat slapen aan op een schone  droge huid. Spray 3 maal onder elke oksel en laat het opdrogen voordat je een shirt aantrekt. Je laat de deo 's nachts inwerken en de volgende ochtend kun je weer normaal wassen of douchen. Het is wel belangrijk dat je de deo niet aanbrengt vlak nadat je je oksels hebt geschoren en dat je het niet combineert met andere deodorants. Wanneer je merkt dat de deo is uitgewerkt en je weer begint te zweten, dan kan je Syneo weer opnieuw aanbrengen. 

Zelf vind ik deze deo echt super fijn! Ik breng het 's avonds aan en laat het dan een half uur intrekken voordat ik iets aantrek. De volgende ochtend was ik mijn oksels zodat de geur van de deo verdwijnt en trek ik mijn kleren aan. Ik heb dan gedurende drie dagen geen last van overmatig transpireren. Na deze drie dagen zou ik het liefst weer opnieuw beginnen maar probeer het maar één keer in de week te gebruiken omdat ik bang ben dat mijn lichaam eraan gewend raakt en de deo niet meer werkt. Als je last heb van overmatig transpireren en niet alleen maar zwarte shirtjes meer wilt dragen dan raadt ik Syneo 5 zeker aan!

Het flesje Syneo is voor 20 euro te koop bij Kruidvat. Behoorlijk prijzig dus, maar je doet er dan ook wel lang mee. Op de website van Syneo staat dat een flesje van 30ml voldoende is voor 40 maal aanbrengen. Met een werking van 5 dagen zou je dus door het gebruik van deze deodorant 6 maanden zweetvrij zijn. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten